مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: به دلیل لغزندگی سطح جاده ها بوِیژه جاده های کوهستانی ازبارش برف های گذشته به رانندگان توصیه میشود از سفر به این مناطق و سفرهای غیرضروری در زمستان پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان آخرین وضعیت راههای استان را در سمت علی آباد و گرگان همراه با بارش اعلام کرد و اظهار کرد: برف نداشتیم اما به دلیل لغزندگی سطح جاده ها بوِیژه جاده های کوهستانی ازبارش برف های گذشته به رانندگان توصیه میشود از سفر به این مناطق و سفرهای غیرضروری در زمستان پرهیز کنند.

عادل مصدقی می افزاید: در صورت سفر ضروری حتما با ۱۴۱۱ یا با مرکز مدیریت راههای استان گلستان به شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ تماس گرفته و وضعیت جاده ها را بررسی کنند.

وی یادآوری می کند: وقتی تصمیم به سفر است وقت را در نظر بگیریم. خوب بخوابیم،روز سفر کنیم، پرخوری نکنیم و غذاهای خواب آور قبل و حین سفر نخوریم و مشغله های ذهنی را برای چند ساعت رانندگی کنار بگذاریم و فکر را فقط برای رانندگی آرام نگهداریم.

وی تاکید کرد: تجهیزات گرمایشی، آذوقه، سوخت و بخصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشید و بستنش را هم یاد بگیرید.

به گفته وی، راهداری و پلیس راه بعنوان همراهان همیشگی سفرهای شما بطور متناوب در طول راهها مستقرند و لازم است به توصیه های آنان گوش کنید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در ادامه گفت :۵۲۵۰ کیلومتر از انواع راههای کشور در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد و در زمستان امسال ۳۶۰۰ کیلومتر از آنها تحت پوشش راهداری زمستانی هستند.

زمستان امسال ۳۶۰۰کیلومتر از راههای گلستان تحت پوشش راهداری زمستانی هستند
وی در پایان یادآور شد:توسکستان، دوزین، افراتخته، سرعلی آباد،درازنو، خوش ییلاق، اولنگ ؛ گلیداغ و دهنه محمدآباد از مهمترین مناطق کوهستانی استان به شمار می آیند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا