معاون هماهنگی امور استانداری گلستان با اشاره به اینکه در گذشته ۹۵ نقطه حادثه خیز در سطح استان وجود داشته گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ نقاط حادثه خیز استان به صفر خواهد رسید.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید مهدی مهیایی در جلسه برخط ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی۱۴۰۳  اظهار کرد: استان گلستان دومین استان از لحاظ نقاط حادثه خیز در کشور بوده که حدود ۹۵ نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم و این امر منجر شده بود آمار تصادفات و فوتی ها در سنوات گذشته بالا باشد.

معاون هماهنگی امور استانداری گلستان افزود: در سال ۱۴۰۲ با همکاری وزارت راه و جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اول رئیس جمهور برگزار شد، توانستیم ۹۵ نقطه رو به نصف کاهش بدهیم، اهتمام استان برنامه بر این است تا پایان سال جاری سایر نقاط باقیمانده را به صفر برسانیم.

وی با توجه به اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: از مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی طی دولت سیزدهم بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان آن در حوزه راه‌ها هزینه شده و این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به موضوع ایمنی راه ها است.

مهیایی طبق آخرین آمار مقایسه ای در خصوص فوتی ها، سال گذشته در چنین روزی ۱۴ فوتی تصادفات جاده ای در استان داشتیم، در روز متناظر امسال علی رغم تصادف شب گذشته این آمار ۷ فوتی بوده است که کاهش ۵۰ درصدی فوتی ها در سطح جاده های استان داشتیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا