مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم روستایی گلستایی بهسازی و نوسازی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید محمد حسینی در گفت و گویی اظهار کرد: بنیاد مسکن گلستان در کنار دولت هر آنچه که برای خانه دار شدن مردم روستاها نیاز بوده را فراهم می کند تا مردم بتوانند با شرایط مناسب صاحب خانه شوند.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طول چهار سال در روستاها نیاز به ۷۰۰ هکتار زمین بوده که تاکنون ۶۰ درصد از اراضی داخل محدوده روستایی شناسایی شده و هرآنچه اراضی در روستاها برای احداث مسکن نیاز است قابل تامین خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم همکاری بانک های عامل و تامین زمین نیاز اصلی بوده و مردم می بایست همکاری لازم را برای تکمیل پرونده بانکی خود و دریافت تسهیلات با شبکه بانکی داشته باشند.

وی با اشاره به طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ادامه داد: طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم روستایی از سال ۸۴ آغاز شده و طی ۱۶ سال گذشته فقط ۷ درصد ایمن سازی و مقاوم سازی شدند.

حسینی گفت: با حمایت دولت سیزدهم این طرح با جدیت بیشتر ادامه یافت و در حال حاضر حدود ۵۲ درصد از واحدهای غیرمقاوم روستایی مقاوم شدند. از تعداد ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان تاکنون تعداد ۱۲۸ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شدند.

وی یادآور شد: کمتر از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در گلستان غیرمقاوم بوده و سالانه حدود ۳ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی می شوند.مشارکت مردم روستا در طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی تاثیر بسزا و مستقیم دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاها در ارتقاء سطح زندگی و اقتصاد روستا نقش مهمی دارد خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی و بازنگری ان در توسعه همه جانبه روستا، ارتقاء سطح زندگی و اقتصاد مردم روستا، مهاجرت معکوس و اقتصاد و اشتغال روستائیان نقش مهمی داشته و در حال حاضر اجرا و بازنگری طرح هادی به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان در قالب یکهزار پروژه در ۴۳۳ روستا در حال اجرا بوده و بخشی از ان هم اجرا شده است.

وی بیان کرد: تلاش داریم در پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی و نوسازی تمامی واحدهای مسکونی روستایی گلستان را جشن گرفته و هیچ واحد مسکونی روستایی در استان فرسوده و غیرمقاوم نباشد.

حسینی گفت: با همکاری قرارگاه جهادی توسعه روستایی طرح اقتصاد روستایی در ۱۱۰ روستای گلستان در حال اجرا است.

دراین طرح گروه های جهادی از روستاهای موفق در حوزه صنعت و اقتصاد مانند روستای وامنان از توابع ازادشهر در حوزه زعفران، روستای پنج پیکر از توابع شهرستان بندر ترکمن در حوزه پارچه و روستای عطااباد از توابع آق قلا الگوبرداری کرده و با توجه به ظرفیت های روستا و شرایط جوی در حوزه اقتصادی انها را توانمند می کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا