رییس هیئت اسکواش استان گلستان خبر داد: از ۳۱مرداد تا ۵شهریور ۱۴۰۱ با همکاری فدراسیون میزبانی دوره مربیگری سطح ۲ در بخش آقاو خانم برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛  اشکان اتحادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد :در حال حاضر در اسکواش گلستان  ۸ مربی فعال دارای مدرک مربیگری فدراسیون ( ۵  خانم و ۳ آقا) فعالیت میکنند.
وی همچنین افزود: از گلستان ۱۰ بازیکن اسکواش  در تیم های مختلف کشور حضور دارند.

وی تاکید کرد : طبق مصوبه  کمیته آموزشی به تمام مربیان و بازیکنان ابلاغ شده تا پایان مرداد ماه  در سامانه جامع مبین کمیته اسکواش ثبت نام وهمچنین بیمه ورزشی  خود را صادر یا تمدید کنند  تا از این طریق  به آمار دقیق  قهرمانان ،ورزشکاران ،مربیان و داروهای اسکواش  در کمیته  برسیم و تدابیر لازم  را طبق این آمار انجام دهیم  .

رییس اسکواش گلستان بیان کرد: در حال حاضر هیچ تیم اسکواشی در استان نداریم و بزودی در شهرستانهای کردکوی ،کلاله،گنبد  هیت های فعالی را  راه اندازی خواهیم کرد که بتوانیم با اعزام مربی و دادن امکانات و تجهیزات زمینه را برای فعالیت آنها مهیا کنیم .

اتحادی در رابطه با وضعیت اسکواش در دوره قبل بیان کرد: اسکواش استان در وضعیت خوبی نبودو باتوجه به شرایط و امکانات خوب  ضعیف تر میشد.

وی همچنین گفت :از زمانی که هیئت جدید را تحویل گرفتم حداقل رشد۳۰درصدی  قابل قبول در بحث مربیان را شاهد بودیم .

وی افزود:کمیته های مختلف اسکواش را راه اندازی و از نیروهای استان وپیشکسوتان  از تمامی شهرستانها براساس تجارب،تخصص و کارایی استفاده کردیم تا به وضعیت و نتایج مطلوب برسیم .

رییس هیئت اسکواش  با توجه به اینکه استان گلستان مدال آور و ملی پوش در سطح کشور داشته است  بیان کرد: اسکواش این  استان  در دوره های قبل یک  پروسه منفی را طی کرده است و انتظار می‌رود با توجه به  مشکلات موجود و رفع آن  حداقل تا ۶ماهه آینده اتفاقات خوبی را  در این ورزش شاهد باشیم.

اتحادی تاکید کرد:  هدف هیئت اسکواش استعداد پروری و قهرمان سازی  است .

  وی همچنین گفت: رنکینگ فدراسیون اسکواش هر فصل  اعلام خواهد شد  و متاسفانه امسال  فصل اول را از دست دادیم و  برای فصل دوم تدابیر لازم انجام شده  تا بتوانیم جزو ۵ تیم اول و ده استان برتر باشیم .

رییس  هیئت اسکواش  در رابطه با  پیشرفت های  حاصل شده  طی یکماه از تحویل بیان کرد : اقدام به تشکیل تیم  و اعضای هیئت و آکادمی المپیک  و برگزاری دوره داوری و راه اندازی سایت  حرفه ای و مجزا در بحث فضای مجازی و اقدام به تهیه تجهیزات اسکواش در استان گلستان میتوان نام برد .

وی گفت:در رده سنی کمتر از ۱۷و کمتر از ۱۹سال ۳بازیکن ملی پوش خانم داریم و بعد از خروج این ۳بازیکن قاعدتاً بازیکن دیگری نداریم .
رییس هیئت اسکواش استان گلستان در پایان گفت:  از مهرماه  برای سنین کمتر از ۱۵سال با همکاری و فراخوان آموزش و پرورش در بحث توسعه و بازیکن سازی و استعداد یابی از مدارس مختلف دعوت کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا