یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛حضور رنگارنگ جریانها، اقوام و سلیقه های مختلف در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گرگان را متفاوت از همه دوره ها کرد.

این رنگارنگی حضور نامزدهای انتخاباتی از جریان‌های سیاسی،اقوام و سلایق و صنوف مختلف در حوزه انتخابیه گرگان و اق قلا موجب نشاط سیاسی و تب و تاب برای انتخاب شایسته ترین بر اساس ذائقه های جامعه شده است.

رنگارنگی سیاسی در کنار عملکرد و خدمات حرفه ای و شغلی نامزدها و تبلیغات های سیاسی موجب شور و حال سیاسی در جامعه شده است.

کاروان خدمت نمایندگان فعلی مجلس، مطالبه گری و پیگیری‌های مستمر و بسیاری در مرحله تحقق برنامه ها که در دوره یازدهم در حوزه انتخابیه گرگان با ابتکار و خلاقیت و ماندگاری ارتباطات سنگدوینی  و منتظری در محلات و روستاهای تابعه حوزه انتخابیه شده است، باعث شد تا همچنان مهندس سنگدوینی میدان دار اصلی این رقابت در گرگان و آق قلا باشد و با فاصله ای در خور توجه منتظری هم با برخورداری از جریان‌های سیاسی اصولگرایی و در رقابت تنگاتنگ سایر رقبا قرار گرفت.

صاحب حجتی که منتسب به جریان اصولگرا و مورد حمایت شورای ائتلاف و از نزدیکان دکتر محمد عباسی است در سبد انتخاباتی مردم این حوزه قرار گرفت
در تلاش است تا با بهره گیری از تجربه حضور دوره گذشته و مسئولیت‌های اجرایی در وزارت خانه های تعاون و ورزش و جوانان، بانک توسعه تعاون و سازمان املاک تملیکی و سازمان نظام مهندسی استان در صدد رقابت با رقبای این دوره شانس خود را امتحان کند.

این فعالیت‌های جریانی در کنار انسجام قومیتی منصور خمر از فرماندهان نظامی و خانم آبشناس  که مورد حمایت سیستانی های مقیم گلستان هستند هم بر سنگینی رقابت انتخاباتی گرگان و آق‌قلا افزوده است، انسجام و معرفی یک نامزد در مراحل پایانی از سیستانی ها می‌تواند تاثیر گذار جریان انتخاباتی در گرگان و آق‌قلا باشد.

حضور نامزدهای از قوم ترکمن چون امان زاده و نفوذ قومیتی در آق قلا و تبلیغات بسیار رقابت نام داران این دوره را سخت تر و احتمال نزدیکی رقابت آن را نزدیکتر می‌کند.

نبی هزارجریبی هم با تجربه یک دوره مجلس در صدد تقویت و تحکیم روابط با جریان حامی و طرفداران خود است تا باری دیگر با نگاه به عملکرد فعالیت خود در مجلس پیشین اعتماد مردم گرگان و آق‌قلا را نسبت به خود بسنجد و در جریان رقابت یکی از مدعیان حضور است.

این جریان‌های فعال در انتظار بمب انتخاباتی تایید صلاحیت تعدادی از نامداران سیاسی جریان اصلاح طلب چون قدمنان از فرمانداران و فعال سیاسی گرگان و نصیبی مدیرکل امور روستایی استانداری و شاید هم ناصر گرزین عضو و رئیس شورای شهر گرگان که همگرای سیاسی با جریان فعلی است و دارای تجربه حضور سیاسی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان و مقبولیت مردم شهر را دارا می باشد، به انتظار نشسته است تا در صورت تایید هر یک از افراد یاد شده، روند انتخابات گرگان و آق‌قلا دستخوش تغییرات جدی شود.

میدان انتخاباتی این دوره گرگان و آق‌قلا تجربه حضور نوظهورهای خوش نام و با تجربه فعالیت و عملکردی چون عسگر ساوری از فرماندهان انتظامی و از روستای نوچمن و حامد رضایی  و شعبانعلی کابلی را هم در رقابت خود دارد.

این گردشگاههای سیاسی در کنار فعالیت نظام و سازمان یافته سنگدوینی و تیم قوی و فعال رسانه ای که از زوایای مختلف به عملکرد و تلاشها، مطالبه گری و پیگیری نماینده فعلی مجلس یازدهم می پردازد نشانه های از مقبولیت و محبوبیت
سنگدوینی احتمال موفقیت ایشان در کسب اعتماد مردم در این دوره را هم از احتمالات قوی انتخابات مجلس دوازدهم گرگان و آق قلا می باشد.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا