یادداشت از عبدالرسول جوادی بالاجاده

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ نزدیک به دو دهه تابلوی پروژه پتروشیمی گلستان مردم استان را امیدوار به یک حرکت تحولی در اقتصاد و مهمتر از آن چرخه  اشتغال جمعیت قابل ملاحضه ای می‌گذرد.

فراز و فرودها،کم توجهی های بسیار دولت‌های پیشین، تک چراغ امید اقتصاد گلستان را کم سو  می‌کرد، و عملا عزم و اراده ای آهنین دولتمندان دولت‌های گذشته برای حرکت دهی این پروژه وجود نداشت.

مطالبات مستمر و به حق مردم گلستان و پیگیری های مجدانه مدیران که در سایه فرزندان برومند گلستان در دولت چون وزیر جوان اقتصاد و دارایی و دستور اکید رئیس جمهور که حاصله پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم بوده است .چراغ امید را روشن و با پشتوانه هلدینگ خلیج فارس پر فروغ شد

رهبری فرزانه انقلاب بارها تاکید فرمودند؛ مسئولان کشور کارهای خوب کنند و بهتر از آن این است که کارها و اقدامات خوب را منعکس و مردم را مطلع کنند.

با اجرای این پروژه و طرح سرمایه‌ گذاری ارزی ۷۰۰ میلیون دلاری و ۳۵ هزار میلیارد تومانی در طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان، این پروژه تبدیل به بزرگترین پروژه عمرانی این استان می‌شود.

با اجرای این پروژه به‌ صورت مستقیم ۱۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در گلستان ایجاد می‌شود و بر اساس برنامه‌های کنونی عمده تجهیزات این طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأمین خواهد شد.

امید است طبق برنامه ریزی مدیران در سه سال  و نیم  آینده شاهد بهره برداری پروژه و تولید یک میلیون و یکصد هزار تن اوره و آمونیاک در استان گلستان باشیم که دستاوردی بسیار ارزشمند اقتصادی برای استان می باشد

این دستاورد بزرگ اقتصادی، مرهون پیگیری‌های مجدانه و مطالبه گری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در گلستان و استاندار محترم و توجه رئیس جمهور محترم می باشد .

اما با امتنان از این حرکت و اقدام به سوی پیشرفت و توسعه، یادآوری می‌شود که اینکار تا نتیجه دهی تلاشها و خدمات انجام شده بایست ادامه یابد تا در مسیر حرکت دستخوش حوادث و حواشی که موجب توقف یا کاهش سرعت در حرکت پروژه نشود و عملا این نظارت و تلاش تا بهره برداری کامل پروژه باید ادامه و استمرار یابد.

مردم گلستان قدردان این دستاورد بزرگ اقتصادی بوده و خواهند بود و از همه آنهایی که از ابتدای حرکت همراهی، مساعدت و مطالبه گری کردند تا کنون از دولتمندان و نمایندگان خواهند بود.

این تجربه نشان داد که هر کجا عزم، اراده و همت چاشنی مطالبه گری و وفاق و وحدت در نشانه گیری و پیگیری یک کار مهم ایجاد شود، حتما ثمره آن حاصل خواهد شد که نمونه های آن در پروژه پتروشیمی گلستان، احیای خلیج گرگان و گردشگری آشوراده و غیره بوده است که وحدت مسئولان استان از نماینده ولی‌فقیه تا استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ستودنی و در خور امتنان سپاس است

حال که تجربه گران‌ سنگ وحدت برای مطالبه گری را بدست آوردید پس با این پشتوانه و اراده سایر امورگلستانی ها را هم مطالبه گری داشته باشید و مردم استان امیدوارتر از همیشه در همه میادین حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی همراه خواهند بود.

و پاداش این دستاوردهای بزرگ اقتصادی در پتروشیمی گلستان، احیای خلیج گرگان، گردشگری آشوراده و مهار تنش آبی شرق استان را در ۱۱ اسفند ماه با انتخابی از جنس مطالبه گری پاسخ خواهند داد .